پارس وب سرور
نوشته شده توسط : بهین مبتکران

بهبود امنیت ساختمان سازمان

از یک سیستم کنترل تردد افراد می توان برای محدود کردن دسترسی به مناطق خاص استفاده کرد و اطمینان حاصل کرد که فقط پرسنل مجاز می توانند وارد آنها شوند. به خصوص در ساختمان های چند منظوره، راه اندازی سیستم های کنترل تردد افراد بر روی آسانسورها بسیار مفید است. به طوری که کاربران تنها می توانند از بالابرها برای رسیدن به طبقه ای که در آن مشغول به کار هستند استفاده نمایند. سیستم های کنترل افراد حتی می توانند بر روی زمان، روز و هفته نیز اعمال شوند، به این معنی که کارکنان فقط در ساعات کاری معمولی به ساختمان یا دفتر دسترسی دارند و از ورود در مواقع دیگر منع شده اند. همچنین در بعضی از سازمان ها لازم است افراد عادی را از ورود به برخی از مکان ها و تأسیسات محدود کرد. از این رو این سیستم ها امکان تنظیم چندین سطح دسترسی داخلی را در سازمان ها میسر می سازند. از سوی دیگر اگر تعداد زیادی کارمند دارید که مرتباً در حال رفت و آمد هستند، ممکن است نتوانید به راحتی هر کارمند را تشخیص دهید. به این ترتیب کارت های دسترسی بدون هیچ دردسری به شما برای شناسایی کارمندان و افراد مجاز برای تردد کمک می کند.

فواید کنترل تردد افراد

امکان کنترل و مدیریت تردد افراد از راه دور

با راه انداری دستگاه کنترل تردد، مدیران و تیم امنیتی شما به راحتی می توانند از راه دور به سازمان دسترسی داشته باشند و تردد افراد را کنترل نمایند. این ویژگی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه مدیریت سازمان خواهد شد. سیستم های کنترل تردد افراد را می توان تحت یک رابط بصری کنترل کرد، که این امکان کار را برای مدیریت ساده می کند. برای مثال در صورت هجوم زیاد بازدید کنندگان برای تماشای یک بازی فوتبال در استادیوم، تیم امنیتی می تواند از طریق گیت های عبور به سادگی ورود افراد را حتی از راه دور کنترل نماید. شایان ذکر است کلیه پارامترهای سیستم کنترل تردد افراد در یک بانک اطلاعاتی با مدیریت مرکزی ذخیره می شود، بنابراین با اتصال به شبکه در هر زمان می توان از هر رایانه ای به آنها دسترسی داشت. همچنین برخی از این نرم افزارها از طریق مرورگر وب رایانه نیز مدیریت می شوند که در این صورت نیازی به نصب نرم افزار جداگانه ای نیست.

محدود شدن دسترسی مجرمان به بخش های مختلف سازمان

با داشتن یک سیستم کنترل تردد افراد، امکان ورود آسان مجرمان را از بین می برید و در این صورت به کاهش خطر کلی سرقت و خرابکاری کمک می کنید. تعریف کنترل دسترسی در سازمان به شما این امکان را می دهد تا نقاط دسترسی مختلفی را در ساختمان خود داشته باشید، از جمله:

  • نقاط ورودی و خروجی
  • دسترسی به رمپها
  • پارکینگ
  • ادارات ساختمان
  • آسانسورها
  • کمدها
  • شبکه ها و ایستگاه های کاری

شما همچنین می توانید بر اساس روز، ساعت و سایر عوامل دیگر، تنظیمات دسترسی را برای هر کارمند تغییر دهید و دسترسی به مناطق امن را کنترل کنید. در صورت سرقت اطلاعات یک کارمند نیز امکان لغو کلیه دسترسی های وی وجود دارد.

صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه

پس از ادغام سیستم مدیریت فعلی ساختمان با سیستم کنترل تردد افراد، شما شاهد کاهش چشمگیری در هزینه های سازمان خواهید بود. چرا که این سیستم قادر خواهد بود تا به شما نشان دهد که کدام بخش از ساختمان اداره غیرفعال و چه مناطقی در حال استفاده است، بنابراین می توان از هدر رفتن منابع انرژی در مناطق غیرفعال جلوگیری کرد که این کار منجر به کاهش استفاده از وسایل گرمایشی و یا خنک کننده می شود و در نهایت هزینه های مربوط به قبوض برق، گاز و … پایین می آید. همچنین سیستم های کنترل تردد افراد می توانند با دیگر سیستم های ساختمان مانند روشنایی یا حتی سیستم گرمایش و سرمایش یکپارچه شوند. پیشرفته ترین این سیستم ها حتی می تواند دقیقاً مشخص کند که در چه مناطقی از ساختمان نیاز به نور یا حتی تنظیم دما در هر لحظه است. علاوه بر این سیستم کنترل تردد موجب صرفه جویی در هزینه های دیگری نظیر تعویض قفل و کلیدها می شود و با افزایش امنیت، خسارت های مالی احتمالی را کاهش می دهد.

فواید کنترل تردد افراد

عدم نیاز به کلید برای ورود به بخش های مختلف

از آنجایی که سیستم کنترل تردد افراد نیازی به کلید فیزیکی ندارد، دیگر جای هیچ گونه نگرانی برای فراموش کردن و یا گم شدن کلید نیست. در این سیستم برای هر کاربر یک کد منحصر به فردی تعریف شده است و این کد همانند یک کلید به شما امکان دسترسی به هر مکانی که نیاز دارید را می دهد. از طرفی هنگامی که شما یک سیستم کنترل تردد افراد را در سازمان خود نصب می کنید دیگر نیازی به کپی کردن کلیدها برای افراد تازه وارد نخواهید داشت و تنها کافی است که کد ورودی جدیدی را در سیستم برای آنها تعریف کنید.

محاسبه خودکار حقوق و دستمزد کارکنان سازمان

سیستم کنترل تردد افراد در سازمان امکان ثبت تاریخ حضور و غیاب پرسنل در وقت کاری را فراهم می سازد. در این صورت می توان از طریق آمار ماهیانه حضور پرسنل در سازمان، اقدام به محاسبه خودکار حقوق و دستمزد آنها کرد.




:: موضوعات مرتبط: تولید محتوای ویژه مشتریان , ,
:: بازدید از این مطلب : 15
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: